Jordan Brand Wings x Rolmodellen: Air Jordan 1 Mid Subway

Jordan Brand is een culturele katalysator die de gemeenschap bevordert door middel van sport en betekenisvolle verbindingen creëert en soms op onverwachte plaatsen opduikt en nieuw terrein in kaart brengt dat sport en cultuur vooruit helpt. Om deze geest naar het Jordan Brand Wings Design Program te brengen, steunden 138 studenten uit New York City, Charlotte, Los Angeles, Portland, Chicago en Philadelphia-gebaseerde partnergemeenschapsorganisaties het ontwerp van de Air Jordan 1 Mid ‘Subway’. Dit schoenontwerp is een bedankje aan de MTA-medewerkers die New Yorkers helpen te komen waar ze heen moeten en de stad vooruit helpen, wat er ook gebeurt.

Jordan Brand Wings begon in 2015 om de barrières te slechten die jonge mensen tegenhouden en hen te helpen vliegen. Jordan Brand gelooft dat hoger onderwijs, gecombineerd met toegang tot kansen, inspiratie en begeleiding, jongeren kan helpen grootsheid op hun eigen voorwaarden te definiëren. Daarom bevordert het Jordan Brand Wings-initiatief uitmuntendheid bij de volgende generatie via vier belangrijke programma’s:

  • Wings-geleerden – biedt een traject voor studenten om succesvol te zijn in het hoger onderwijs, met een extra focus op creatieve velden, lesgeven/coachen en sport.
  • Vleugels ontwerpprogramma Het ontwerpprogramma wordt uitgevoerd in samenwerking met teamleden van Jordan Brand Design en dient als springplank voor mensen met creatieve passies of ambities, of ze nu dromen van een ontwerpopleiding, het lanceren van hun eigen merk of het creëren van producten voor sociale verandering.
  • Verder dan basketbal is een unieke smeltkroes van basketbalcultuur, gericht op het aanwakkeren van passie bij studenten. De ervaring gebruikt sport als springplank naar andere creatieve uitlaatkleppen en brengt tegelijkertijd levensvaardigheden bij.
  • Wings-stageprogramma is een uitbreiding van onze Wings Scholars-programma’s. We bieden echte stages over de hele wereld bij Nike, Inc. en uiteindelijk kunnen die ook uitmonden in carrièremogelijkheden op de lange termijn.

Jordan Brand Wings heeft nu programmering in Noord-Amerika, Parijs, Manilla en Groot-China. Sinds de lancering heeft dit geresulteerd in het toekennen van meer dan 3.200 beurzen, een groeiend netwerk van meer dan 30 partnerorganisaties uit de gemeenschap en meer dan 125.000 vrijwilligersuren door Jordan Brand-werknemers van over de hele wereld.

Voor het ontwerpprogrammaproces van Jordan Brand Wings x Role Models hebben 138 middelbare scholieren van landelijke partnerorganisaties van Jordan Brand Wings gedurende zes weken nauw samengewerkt met een groep productcreatieteams van Jordan Brand om een ​​schoenontwerp te ontwerpen waarin de thema “Rolmodellen”. Studenten werden gevraagd om op creatieve wijze persoonlijke verhalen in hun ontwerpen te integreren om degenen die hen hun hele leven hebben gesteund te eren en te vieren. Gedurende de werksessies werden de studenten vergezeld door speciale gasten van de energie-, design- en kinderteams van Jordan Brand. De studenten haalden vervolgens alle inspiratie en lessen uit hun sessies en verwerkten deze in hun definitieve ontwerpen. De studenten pitchten en presenteerden hun definitieve ontwerp aan een panel bestaande uit medewerkers van Jordan Brand uit de ontwerp- en doelteams. Het panel selecteerde één winnende stad ontwerp, New York City, dat in productie ging.

Ik had het voorrecht om te mogen spreken met Cameryn Rutlin, Global Communications and Purpose Director van Jordan Wings, die het programma uitbreidde en achter de schermen van het schoenontwerp ging. We vroegen haar om ons te vertellen hoe het was om 138 studenten uit het hele land samen te brengen om hun creativiteit te laten samenwerken om helaas het ontwerp van de Air Jordan 1 Mid “Subway” te ondersteunen. “Het is op zichzelf zo’n lonende reis: getuige zijn van de groei van de student, het activeren van vriendschappen en het hebben van zin om te leren en samen te werken, zorgt voor een glimlach. Als we terugdenken aan de pandemie, daagde het ons uit om creatief te zijn als het om connectiviteit ging. We hebben ons bereik kunnen vergroten met deze virtuele kans door 138 studenten uit het hele land samen te brengen en samen te werken. Deze studenten komen uit verschillende steden, uit verschillende lagen van de bevolking, komen en vieren wat we allemaal hebben en willen zijn in het leven, namelijk rolmodellen.”

In het ontwerp was het zo’n opzettelijke knipoog naar MTA-medewerkers in New York, van het ‘bedankt voor alles wat je doet’ op de achterkant van de tong tot ‘Always Go Forward’ op de teen en zelfs WINGS geschreven op de achterkant van de tong. de hiel in echte MTA-letters. Cameryn vertelde hoe belangrijk het was om deze details op te nemen voor de MTA-medewerkers en de New Yorkers in het algemeen. Het vertelt het verhaal van de alledaagse New Yorker en de onbezongen helden, het geeft een knipoog naar het Wings-initiatief zelf. Het geeft Jordan Brand de kans om deze studenten te helpen excellentie te bereiken, zodat ze een grenzeloze toekomst kunnen vormgeven. Die studenten wilden hun verhaal vertellen dat deze MTA-medewerkers hun dagelijkse rolmodellen zijn die onvermoeibaar werken om ons te brengen waar ze elke dag heen moeten.

Studenten werden gevraagd om op creatieve wijze persoonlijke verhalen in hun ontwerpen te integreren om degenen die hen hun hele leven hebben gesteund te eren en te vieren rond het thema ‘Rolmodellen’. Cameryn vertelde hoe het echt de knop omzet in het ontwerponderwijs. Vergeet de apps, vergeet de lezingen. Het geeft studenten een plek op de eerste rij om te zien hoe onze ontwerpexperts hun dagelijkse projecten benaderen. Het geeft hen de kans om door het creatieve proces bij Jordan Brand te navigeren en de praktische aanpak is eigenlijk gewoon een game changer. “Ik beschouw het als een perfect recept om te zien hoe studenten hun volledige potentieel van grootsheid ontsluiten. Het spreekt MJ zelf zelfs aan als het gaat om het crediteren van zijn leraren en coaches, omdat ze hem dat vertrouwen op jonge leeftijd hebben gegeven.

De aandacht voor detail is onwerkelijk, van het ontwerp tot de verpakking. Zelfs de MTA Jordan Card-sticker die in elke doos zit. Ik vroeg Cameryn wat haar favoriete onderdeel was van het proces om de Air Jordan 1 Mid “Subway” tot leven te laten komen en zij vertelde dat het was om de dromen van de studenten werkelijkheid te zien worden. Dit is iets wat onverwacht is, op hun leeftijd. Om hun reactie te zien wanneer ze de schoen voor het eerst zien of in hun hand houden: het is levensveranderend. Een schoen die ze hebben gemaakt, inspireert meer jongeren. Inspireert hen om makers en rolmodellen te zijn. Het is een knipoog naar de schoen, om ‘altijd vooruit te gaan’.

Cameryn vertelde hoe het ontwerpteam inspiratie uit dit proces haalde. Jordan Brand bestaat uit enkele van de meest doelgerichte individuen en ze zijn altijd geïnteresseerd en genieten ervan om samen te werken en te creëren met de volgende generatie. “Hoezeer ze ook zeggen dat wij hen inspireren, ik geloof dat zij ons inspireren. Het is een krachtige herinnering voor hen om allemaal te zien dat hun toekomst rooskleurig is, maar ook dat we altijd van elkaar leren, 24 uur per dag, 7 dagen per week, 365.”

“Het was zo’n inspirerende en verfrissende ervaring om gedurende dit hele proces met de Wings-studenten te werken. De energie die je uit de werksessies ziet komen, herinnerde ons hele productcreatieteam eraan waarom het zo belangrijk is om verhalen te vertellen in design, vooral betekenisvolle verhalen van jonge ontwerpers. Het creëren van een canvas waarop ze hun verhalen en die van hun gemeenschap kunnen vertellen, is het meest lonende deel van het proces.” Lauren Schulze, senior materiaalontwerper, kinderschoenen

Cameryn waardeert het unieke karakter van het Wings Design Program als de praktische aanpak die Jordan Brand heeft toegepast, waardoor Jordan Brand zich onderscheidt van anderen. De manier waarop het programma is opgebouwd en uitgevoerd, stelt de studenten in staat hun meest authentieke zelf te zijn, buiten de gebaande paden te denken, het met hun expertise te benaderen, vanuit verschillende niveaus van creativiteit.

Op de vraag hoe groot de beweging van het Jordan Wings-initiatief is geworden, aangezien deze wereldwijd is, antwoordde Cameryn: “Jordan Brand is een iconisch mondiaal merk en het is iets speciaals om een ​​initiatief te hebben dat dat bereik kan hebben en de impact die het heeft gemaakt. al bijna 10 jaar is van onschatbare waarde. Dit initiatief laat duidelijk zien wat de gemeenschap kan doen om het leven ten goede te veranderen. Van de afgelopen tien jaar tot de komende tien jaar zijn we blij dat we een blijvende wereldwijde impact kunnen blijven maken bij het creëren van een prachtige erfenis.”

Het is niet meer dan terecht dat ik Cameryn haar favoriete Jordan-silhouet in echte Made for the W-stijl moest vragen, en zij antwoordde met de Jordan 16. “Het is zo bijzonder door de manier waarop het is ontworpen, op meerdere manieren te stylen, een jas om mee te nemen over de schoen, en je kunt hem uittrekken wanneer je maar wilt spelen of hem eens willen verwisselen. Van lakleer tot mesh, het is een prachtige manier waarop alles samenkomt. Ik was stil en pas toen ik een paar 16’s kocht, wilde iedereen met me praten, weten wie ik was, en het was zo’n gemoedelijk stuk toen ik jonger was. Het is een knipoog en symboliseert wat ik heb meegemaakt in mijn kindertijd en het is een representatie van mijn poging om al mijn passies te laten samensmelten tot iets speciaals.”

De Air Jordan 1 Mid Subway is geïnspireerd op het MTA Subway-systeem dat altijd vooruit gaat en nooit stopt totdat het zijn eindbestemming heeft bereikt. Deze schoen is een bedankje aan de MTA-crews die New Yorkers helpen te komen waar ze heen moeten, wat er ook gebeurt. Deze sneaker is een eerbetoon aan elke New Yorker die nooit opgeeft. De sticker op de binnenklep toont een exemplaar dat het verhaal achter het schoenontwerp deelt. “Rolmodellen laten ons zien hoe we geweldige dingen kunnen doen. In 2024 brengt Jordan Kids schoenontwerpen uit ter ere van onze gidsen en mentoren. Deze schoen is een bedankje aan de MTA-crews die New Yorkers helpen te komen waar ze heen moeten, wat er ook gebeurt. Het is ontworpen door studenten van het Jordan Design Program, een onderdeel van het Jordan Brand Wings Initiative, dat kansen biedt aan jonge mensen en hun creatieve ambities en is geïnspireerd door Michael Jordans erfenis van grootsheid en toewijding aan onderwijs.”

De Role Model Wings-schoen zal te koop zijn op nike.com en bij geselecteerde Jordan Brand-retailers in New York City: Nike House of Innovation NYC en Nike Soho.

De schoen is exclusief geïnspireerd op de New York City MTA. Voor alle consumenten buiten New York City kan de schoen worden gekocht op nike.com. Ze zijn exclusief verkrijgbaar in de maten basisschool, kleuterschool en peuter, en worden uitgebracht op nike.com en in bepaalde Jordan-winkels in New York.

Sneakers-voor-dames.nl
Logo
Vergelijk items
  • Totaal (0)
Vergelijken
0
Shopping cart